Veelgestelde vragen Raymarine-garantie

Veelgestelde vragen Raymarine-garantie


Lees de veelgestelde vragen over garantie

Alle veelgestelde vragen vallen onder de algemene voorwaarden van het wereldwijde garantiebeleid van Raymarine

Het nieuwe beleid, dat van kracht is op 1 juli 2017, heeft voorrang op alle eerdere beleidsdocumenten en procedures.

De Dragonfly beperkte garantie is gratis beschikbaar voor alle Raymarine Dragonfly-producten en voorziet in reparaties door een gecertificeerde Raymarine-servicedealer of bij een Raymarine Service Centre.

De standaard beperkte garantie is gratis beschikbaar voor alle Raymarine-producten en voorziet in reparaties door een gecertificeerde Raymarine-servicedealer of bij een Raymarine Service Centre.

De garantie aan boord is een handige manier om uw RAYMARINE-product door een gecertificeerde RAYMARINE-dealer te laten repareren of vervangen, zonder dat u het product eerst uit uw schip hoeft te halen. Voor deze service gelden geen meerkosten, maar deze is wel wel aan bepaalde beperkingen onderhevig.

De garantie aan boord is geldig voor de meeste producten die door Raymarine geautoriseerde OEM-scheepsbouwers zijn geïnstalleerd of door een gecertificeerde Raymarine-dealer zijn geïnstalleerd en geregistreerd.

De garantie aan boord is geldig voor de meeste producten die door Raymarine geautoriseerde OEM-scheepsbouwers zijn geïnstalleerd of door een gecertificeerde Raymarine-dealer zijn geïnstalleerd en geregistreerd. Dragonfly-producten, draadloze instrumentdisplays en draagbare producten komen niet in aanmerking voor garantie aan boord.

Refurbished producten die afzonderlijk zijn gekocht, hebben een garantie van 2 jaar. Refurbished producten komen niet in aanmerking voor een upgrade naar de verlengde 3-jarige garantie.

Refurbished producten komen niet in aanmerking voor garantie aan boord.

Elke door Raymarine geautoriseerde OEM-scheepsbouwer of gecertificeerde Raymarine-dealer.

Refurbished producten kunnen voor reparatie teruggestuurd worden naar een gecertificeerde Raymarine-servicedealer of een Raymarine Service Centre.

Ga naar 'Vind een dealer' voor een lijst van gecertificeerde Raymarine-dealers over de hele wereld.

Ja, maar alleen onder de standaard beperkte garantie en niet onder de garantie aan boord.

Nee, de defecte producten moeten uit de boot worden gehaald en naar een gecertificeerde Raymarine-servicedealer of een Raymarine Service Centre worden gestuurd.

De reparaties kunnen, met voorafgaande toestemming van de plaatselijke gecertificeerde Raymarine-dealer, aan boord worden uitgevoerd mits de klant de reiskosten en kilometervergoeding van en naar de boot en alle andere bijkomende kosten vergoedt. Raymarine zal alleen de werkelijke reparatie van het product dekken. Dit mag niet meer kosten dan het anders in de werkplaats van de plaatselijke dealers zou kosten.

Nee, alle Dragonfly-producten worden geleverd met een 1-jarige Dragonfly beperkte garantie en Raymarine-producten worden geleverd met een 2-jarige standaard beperkte garantie.

Producten moeten worden geregistreerd op https://customer.flir.com/Login/RYM

Alle standaard Raymarine-producten MOETEN binnen 90 dagen na aankoop of na levering van de boot, online worden geregistreerd. De garantieperiode wordt dan zonder extra kosten verlengd van 2 tot 3 jaar.

Dragonfly-producten en refurbished producten komen niet in aanmerking voor een gratis extra jaar garantie.

Uw aankoopbewijs is vereist om de garantie te kunnen aantonen. Voor een verlengde garantieperiode hebt u ook een kopie van het garantieregistratiedocument nodig. Bewaar een kopie van de garantieregistratie samen met een kopie van het aankoopbewijs van de producten op een veilige plaats.

U kunt uw producten online registreren via https://customer.flir.com/Login/RYM. Als u klaar bent, wordt een pdf-garantieregistratie aangemaakt en kunt u het document met een overzicht van producten, serienummers en ingangsdatums afdrukken.

Nee, deze aanbieding geldt alleen voor de oorspronkelijke eigenaar/koper.

Nee, de verlengde garantie geldt niet voor refurbished producten.

U dient een kopie van uw garantieregistratie aan te leveren, samen met een kopie van het aankoopbewijs van de producten.

In dit geval neemt de refurbished unit de resterende tijd van de garantieperiode van de oorspronkelijke unit over, ook als deze langer is dan de 2 jaar die normaal van toepassing is op refurbished units.

De garantie van Raymarine laat de wettelijke rechten van de klant onverlet.

De garantie van Raymarine kan niet worden overgedragen en geldt dus alleen voor de oorspronkelijke koper.

Nee, de garantie aan boord is alleen beschikbaar op het moment van aankoop, wanneer de apparatuur is geïnstalleerd door een door Raymarine geautoriseerde OEM-scheepsbouwer of gecertificeerde Raymarine-dealer.

Standaard garantie: aankoopbewijs met klantnaam, productnummer, serienummer en datum.

Verlengde garantie: aankoopbewijs met klantnaam, productnummer, serienummer en datum EN een geldige garantieregistratie met klantnaam, productnummer en serienummer.

De vervangingsgarantieservice van RAYMARINE is alleen beschikbaar via een gecertificeerde Raymarine-dealer. Ga naar 'Vind een dealer' om uw plaatselijke gecertificeerde Raymarine-dealer te vinden en contact op te nemen. Vervangingsgarantie is niet in alle landen beschikbaar en niet alle producten komen in aanmerking voor vervangingsgarantie.

Mits het product in dezelfde geografische gebieden van Raymarine is gekocht EN geïnstalleerd, valt het product onder de garantie aan boord.

De unit die onder de vervangingsgarantie is geleverd neemt de resterende garantieperiode over van de oorspronkelijke aankoop.

Deze kosten vallen niet onder de standaard beperkte garantie en niet onder de garantie aan boord van Raymarine.

Nee, de installateur, scheepsmakelaar, OEM-scheepsbouwer of serviceagent zijn verantwoordelijk voor het in bedrijf stellen, instellen en proefvaren. Deze activiteiten vallen niet onder de garantie aan boord.

Vind een Raymarine-dealer in de buurt

Zoek hier binnen het wereldwijde netwerk van Raymarine verkoop- en servicedealers.