Reparatie buiten garantieperiode

Reparatie buiten garantieperiode


Reparatie van uw product buiten de garantieperiode

Reparatie van uw product buiten de garantieperiode

Raymarine-producten zijn ontworpen en getest om jarenlang probleemloze prestaties te leveren. In het onwaarschijnlijke geval dat uw Raymarine-product een probleem krijgt en niet lokaal gerepareerd kan worden, kunt u de productreparatieservice krijgen via het Raymarine Australia Service Centre.

Een paar dingen om te onthouden ...


  • Zorg dat u alle accessoires en persoonlijke informatie (zoals cartografiekaarten en afdekkappen) uit het product haalt en dat u een back-up heeft gemaakt van alle gegevens (zoals waypoints).
  • Het product veilig herverpakken voor verzending;
  • Raymarine adviseert dat u uw product tegen de vervangingswaarde verzekert. Raymarine aanvaardt geen aansprakelijkheid voor producten die tijdens het transport naar onze service- en reparatiewerkplaats zijn beschadigd of verloren gegaan.
  • Raymarine garandeert uitgevoerde reparaties voor een periode van 180 dagen vanaf de datum van reparatie. Uitgebreide informatie over de garantievoorwaarden vindt u in het volledige beleid. Raymarine kan zelf en naar eigen goeddunken bepalen of het product in aanmerking komt voor reparatie, vervanging door een nieuw of refurbished product of, als enige oplossing, volledige terugbetaling van het vaste reparatiebedrag. Raymarine kan ook upgrades tegen gereduceerde tarieven aanbieden.
  • Cosmetische imperfecties worden niet door reparaties gedekt.
  • Eenheden die naar de geautoriseerde Raymarine reparatiefaciliteit zijn verzonden, die verkeerd zijn gebruikt, onder water zijn geweest, schade hebben opgelopen door overspanning, onjuist zijn geïnstalleerd, zijn gemodificeerd of enige andere externe schade hebben opgelopen die geen verband houdt met normale slijtage, worden niet gedekt door de reparatie tegen vaste prijs.
  • Eenheden die niet meer economisch te repareren zijn (meer dan 75% van de gepubliceerde verkoopprijs van een identiek of gelijkwaardig product) worden niet gedekt door de vaste prijs reparatie. De geautoriseerde Raymarine servicewerkplaats brengt de kosten voor retourzending in rekening, zoals van toepassing. Als alternatief kan in de meeste gevallen een upgrade naar een nieuw product met korting worden aangeboden. Wanneer een upgrade wordt geaccepteerd, zal Raymarine het product ter plaatse slopen. Voor upgrades gelden de normale levertijden/beschikbaarheidstarieven die op dat moment worden gespecificeerd.
  • Onze normale reparatietijd is 10 werkdagen na ontvangst, afhankelijk van beschikbaarheid en doorlooptijden van reserveonderdelen.

Raymarine zal indien mogelijk en gedurende maximaal 5 jaar nadat het laatste product is gemaakt, reserveonderdelen blijven maken voor dit product. Bovendien zal raymarine, indien reserveonderdelen beschikbaar blijven, tot 10 jaar nadat het laatste product is gemaakt reparaties uit blijven voeren.

Vind de dichtstbijzijnde Raymarinedealer

Zoek hier binnen het wereldwijde netwerk van Raymarine verkoop- en servicedealers.